onsdag 1. oktober 2014

Reklame

Reklame kommer av det latinske ordet reclamare som betyr "å rope igjen og igjen".

Lar du deg rive med?

Det aller meste av reklame lyver.
Det er ikke så enkelt som å spraye på med jif, og skylle bort, 
så er dusjen like ren som den dagen den var ny.

Det er også en ganske umulig oppgave å vaske en hel leilighet på en halv time,
uansett om du bruker en jif mopp, eller om du kjøper en mopp som koster dobbelt så mye, 
eller halvparten for den sakens skyld.

Tror du ovnsrens til 100 kroner literen er bedre enn en til 20?
Neida, de er stort sett like gode eller dårlige begge to. Skrubbe må du uansett.

First price er blant det aller billigste du kan få av shampo og balsam.
I en test utført av tv2 hjelper deg kom de frem til at den er bedre enn frisørmerker som redken. 
First Price shampo og balsam scorer best på både glans, kambarhet og mykhet, 
på hvordan produktene er i bruk, og på hvordan håret føles etter tre ukers bruk.
Testen er utført på personer med "normalt" hår.
 Redken er hele 58 ganger dyrere enn first price.

Ikke la deg lure til å kjøpe dyre produkter bare fordi du ser reklame for de i magasiner eller på tv.
Selve produktene trenger ikke å være ikke så forskjellige, 
selv om prislappen kan være veldig forskjellig.
Og billig trenger absolutt ikke å være dårligere enn dyrt.
Du betaler mer for å dekke inn reklameutgiftene til produsenten, enn du gjør for selve produktet.

Og bare måtte du kjøpe den colaflaska med akkurat ditt navn på,
selv om du ikke hadde tenkt å kjøpe brus?
Dette er det mest geniale og utspekulerte salgstrikset jeg har sett.
Barn og ungdom lar seg spesielt rive med. Og en god del voksne også faktisk.
Men om du går på slike salgstriks, blir det fort farlig for lommeboka.
Jeg har ikke kasta meg på trenden, og har ikke tenkt å gjøre det heller.
Heldigvis har ungene mine dobbeltnavn, så da blir det liksom bare litt halvveis.


 Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar