søndag 5. oktober 2014

Sjekk kassalappen

Når jeg handler, så husker jeg prisene, og regner i hodet mens jeg går gjennom butikken.
Da har jeg rimelig kontroll på hva jeg skal betale når jeg står i kassa.
Veldig ofte så er det feil på kassalappen.
Nå for et par dager siden, så var jeg på rema 1000. 
Jeg kjøpte brød som i følge hyllekanten kostet 21,-
I kassa gikk det inn med 25,50. Jeg sa selvsagt ifra, og fikk det for prisen som stod på hylla.
Jeg synes dette skjer veldig ofte, og nå fikk jeg forklaringen.
De bruker jo digitale prislapper, og disse blir oppdatert via signaler fra taket i butikken.
De nederste hyllene står ofte litt i skjul, og signalene når ikke frem.
Så prisen som kommer opp i kassa er egentlig den som er riktig.
Det er en teknisk glipp at ikke hylleprisen er oppdatert.
Men uansett, så er ikke det mitt problem, tenker jeg. Jeg plukker ofte varer utifra pris.
Kanskje jeg hadde hatt mer lyst på et brød til 25,50, men plukket akkurat dette fordi det var billigere.
Da skal jeg jammen ikke betale mer enn den prisen som står på!
Men også andre feil skjer innimellom.
Varer kan komme inn flere ganger for eksempel, 
og vanlige billige tomater kan bli slått inn som dyre bifftomater til mer enn dobbel kilopris.
Ofte går også halvprisprodukter inn med fullpris.

Så dagens tips er å alltid sjekke kassalappen.


Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar