mandag 29. desember 2014

Slutt å røyke

Mitt aller, aller beste "sparepengertips" er å stumpe røyken!
Hvis du røyker, så går det nok mer penger opp i røyk enn det du tør å tenke på.
I dag har jeg vært røykfri i et halvt år, og i følge slutta.no har jeg spart hele 27.000,-
Det kunne blitt en fin sydentur for oss det, men det får bli senere en gang.
Det jeg har spart på sigaretter disse seks månedene har gått til oppussing.
Alle driftsbygninger har blitt malt, og jeg har fått det kjempefint på utsiden.
Planen er å male huset og fikse badebassenget for det jeg sparer de neste seks månedene.
Så kan vi begynne å tenke på ferie. Vi gleder oss allerede!

Hvis du skal slutte å røyke, og vil bruke nikotintyggis, så kjøp den i dagligvarebutikken.
Der koster den 179 kroner. På apoteket koster den en hundrelapp mer.

Det er også lurt å registrere seg på slutta.no. Trenger du motivasjon, så får du det der.
På denne tiden har jeg spart kroppen min for 5400 sigaretter.
Det tilsvarer 432 meter sigaretter eller 5,4 kilo tobakk.
Og min de mener at min forventede levealder har økt med 43 dager.
Kondisen har blitt betraktelig bedre, og smak og luktesans har kommet tilbake.
Huden min ser friskere ut, og jeg syntes håret mitt også ser mye sundere ut. 
Tennene mine er hvitere, og jeg stresser mindre.
Ikke har jeg gått opp i vekt heller som jeg fryktet, så for meg har dette vært utelukkende positivt.
Noen dager er selvsagt vanskeligere enn andre, men følelsen jeg har når jeg legger meg om kvelden,
og tenker at dette var nok en dag uten røyk er ubeskrivelig!
Jeg er rett og slett mye lykkeligere som røykfri enn jeg var før.
Og det samme er ungene mine. Spesielt han som straks blir 15 år!
Mine litt til og fra 25 år som røyker er garantert et avsluttet kapittel.


Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar