tirsdag 2. september 2014

Aloe Vera

I dag vil jeg tipse dere om Aloe Vera planten.
Den bruker jeg hvis jeg brenner meg på varme ting, brennesler, eller om jeg er solbrent, 
på alt av stikk og på skrubbsår og tørr hud. Den hjelper til at blåmerker forsvinner fortere, 
den strammmer opp huden, og får kviser og vorter til å forsvinne fortere. 
Den kan redusere flass, og kan brukes istedet for balsam for å gi mykt hår. 
Den virker som sminkefjerner, og du kan bruke den som tannkrem for å styrke tannkjøttet. 
Ikke erstatt vanlig tannkrem med Aloe Vera, men bruk den i tillegg. Den er også antibakteriell.

Så mange av tingene du bruker penger på hadde sikkert ikke vært nødvendig 
hvis du hadde hatt en slik plante. Hvis noen jeg kjenner vil ha en avlegger av meg, så bare si ifra.

Det forskes også på om Aloe Vera kan brukes i behandlingen av både AIDS og kreft.

Aloe Vera har vært brukt i over 6000 år i Egypt, 
og var endel av Kleopatra sin måte å ta vare på sin skjønnhet.
Indianerene kaller den "Wand of the Heaven", ikke uten grunn.


Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar