mandag 11. august 2014

Storhandel

Jeg er så heldig at jeg har både spiskammers og masse fryseplass.
Der har jeg alltid det jeg trenger, så det holder for meg å ta en storhandel ca. hver 3. mnd.
Da kjøper jeg det aller meste, med unntak av melkeprodukter, frukt og litt pålegg selvfølgelig.
Jeg benytter meg som regel av tilbudene på coop, pluss at jeg tar turen innom Rema1000.
Jeg får tilbudsavisene på mail, så da kan jeg sitte i ro og mak hjemme å skrive handleliste.
Jeg skriver alltid handleliste, men kommer likevel hjem med endel mer enn det som står på den.
Da er det bedre å handle "for mye" annenhver mnd, enn en gang i uka.
Jeg bruker mye sitronsaft, både til te, fiskemiddager, reker og til rengjøring av microen.
250 ml Real lemon koster 24,90 mens Coop sitt eget merke koster 9,50.
Nå hadde de også tilbud på store sjokolader.
Stratos spragleknas koster vanligvis 35,- men nå var de på tilbud til 15,-.
Den liker ikke jeg, så da er det greit å kjøpe å ha på lur til ungene.
Det er ingen fare for at jeg skal spise den opp selv.

Pasta kjøper jeg alltid på Rema1000. 
En pakke pastapenne av Rema sitt eget merke på 500 gram koster bare 3,40.
Det er de små rørene, og jeg liker de best uansett.
Det samme merket, og like stor pakke med pastaskruer koster 10,-

Og pass på å ikke la deg lure av størrelsen på pakkene.
I dag fant jeg ut at de små ob pakkene med 16 stykker i kostet 14,20 på coop,
mens dobbeltpakningene med 32 stykker i kostet 45,50...!
Det er 60% (!) dyrere å kjøpe en stor pakke i forhold til to små.


Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar