søndag 10. august 2014

Tomater

Mamma kom hjem fra hytta i dag etter å ha vært der en mnd.
"Jeg har med meg litt hønemat", sier hun.
Hmmm... Hvorfor skal hønene få alle de deilige tomatene, tenkte jeg.
De var begynt å bli litt myke, så mamma ville ikke spise de.
Men så lenge de kokes, så har jo det ingenting å si.
Så jeg laget en tomatgryte istedet jeg.
Ei pakke kyllingkjøttdeig, og det dere ser på bildet under ble middag til meg i 5 dager.
Jeg steker kjøttdeig, og krydrer med timian, paprika, buljong, salt, pepper og løkpulver. 
Har i en dasj med ketchup og litt vann.
Så kutter jeg opp tomater, løk og ost og har dette oppi, og koker i 10 - 15 minutter. 
Jeg spiste en porsjon til middag i dag, og puttet 4 bokser i frysa.

Disse middagene kostet meg rundt regnet 6,- pr.stk.
Hadde jeg kjøpt tomatene selv, så hadde det uansett blitt godt under 10,- pr. middag.

Jeg lager av og til store porsjoner med middag som jeg fryser ned.
Kommer nok flere oppskrifter her etterhvert.
Veldig greit å ha til å ta opp de dagene ikke ungene er hjemme.


Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar